Ha vállalkozol vagy egy cég felfutásán gondolkodsz, és keresed a legjobb módszert, amivel vásárlókat hozhatsz a weboldaladra, akkor a jelen cikk elolvasása után magad is meggyőződhetsz majd arról, hogy mennyire hatékony bevételszerző módszer a SEO szolgáltatás.
Lehet, hogy már hallottál róla, elmédben derenghet valami ezzel kapcsolatban, esetleg korábban a jelentésének is utánanéztél.
Ha igen, akkor a SEO-ról rögtön eszedbe is juthatott a keresőoptimalizálás kifejezés.
Továbbá fontos megemlítenem, hogy a SEO nem fizetett hirdetés. Nem fizetünk a Google-nek, hogy hirdesse a weboldalunkat.
A SEO egy természetes (organikus) folyamat, eszközei segítségével elérhetjük, hogy a weboldalunk a Google találati listájában az első helyen jelenjen meg.
Mit kell ehhez tennünk?
A weblapunk működését feltérképezhetővé kell tenni a Google keresőrobotjainak a számára, továbbá különböző releváns kulcsszavakra optimalizáljuk a weblapunkat és a tartalmát – azokra a kifejezésekre, amiket a felhasználók a leggyakrabban írnak be a Google keresőbe -, végül a weblapunkra mutató linkeket helyezünk el más weboldalakon.
Ha a SEO szakember jól dolgozott, akkor a felhasználót (potenciális vásárlódat) a Te weboldaladra kalauzolja el.
A példa kedvéért most Te leszel a felhasználó. A kisfiad nemrég töltötte be a 4. életévét. Kitalálod, hogy szeretnél egy családi fotózást. Szeretnéd megörökíteni a most pillanatait. Mit teszel? Mivel szeretnéd kiválasztani a legjobb fotóst, utánanézel a felhozatalnak. Hol? Valószínűleg a legnépszerűbb keresőmotorban, a Google-ben teszed ezt meg.
Beírod a Google keresőjébe, hogy „családi fotózás”, mire számos fotózással kapcsolatos cég jelenik meg a Google keresőjében. Valószínűleg rá fogsz kattintani egynehányra, hogy kiválaszthasd a számodra legmegfelelőbbet.
Azok a cégek, amelyek közül válogatsz, azért szerepelnek a találati lista első oldalán, mert a SEO ezt lehetővé tette.
Azonban gyakorlati példa elsajátítása nélkül nem olyan egyszerű megérteni a keresőoptimalizálás által elért eredményeket.
Hadd mutassam be neked, hogy miért a SEO a leghatékonyabb módszer arra, hogy minél több vásárló érkezzen a weboldaladra!
A cikkben egy kedves ügyfelem, Rózsa Barbara fotós vállalkozását, az Rb Foto eredményeit mutatom be. Illetve egy összehasonlítást is olvashatsz a SEO-ról szemben a fizetett hirdetésekkel.
Mire az esettanulmány végére érsz, biztos vagyok benne, hogy ki fog tisztulni a kép. Meg fogod érteni a SEO működését és növekvő népszerűségét a fizetett hirdetésekkel szemben.
Alapvetően minden vállalkozásnak a bevételszerzés a fő célja. Ezt a SEO segítségével úgy érhetjük el, hogy a Google keresőjéből érdeklődőket viszünk a weblapodra. Ez nem jelent automatikusan vásárlást, hiszen a végső döntést mindenképp a potenciális vevő hozza meg. Viszont, ha minél több érdeklődő keresi fel a weboldaladat, annál nagyobb eséllyel vásárolnak tőled.
A Google felhasználói miért csak azoktól a cégektől vásárolnak, akik a Google találati listájának az első oldalán szerepelnek?
Statisztikai kimutatás alapján a felhasználók 90%-a általában már nem kattint tovább a Google következő oldalára. A felhasználók elenyésző százalékban kattintanak csak tovább a második oldalra és így tovább.
Egyszerűen él egy olyan sztereotípia az emberek fejében, miszerint biztosan csak azoktól érdemes vásárolni, akik a találati lista első oldalán szerepelnek, hiszen ők vannak az élmezőnyben, rájuk kattintanak a legtöbben, biztosan ők a legmegbízhatóbbak a piacon. A vevők vásárlási ösztöne sokkal erősebb feléjük.
No, persze ez nem azt jelenti, hogy aki a Google rangsorolásában a 80. helyen szerepel, az ne nyújtana kiváló szolgáltatást, csak nagyon messze van a találati lista első oldalától (kb. 8-10 db organikus megjelenés szerepel egy oldalon).
A felhasználók gyorsan akarnak választani, a sok lehetőség pedig megnehezíti a döntésüket. Így inkább megelégszenek a Google első találati oldalának átfürkészésével.
Az Rbfoto.hu weboldal eredményei a SEO által
SEO szakember vagyok, azért keresnek meg az ügyfeleim, mert már tudják, hogy a keresőoptimalizálás által sokkal több potenciális vevőhöz érhetnek el, mint a fizetett hirdetésekkel (Google Ads – CPC, Social Media kampányok), amelyek ráadásul drágábbak is.
A SEO 0. lépése a cél meghatározása
A fő cél a bevételszerzés.
Hogyan érhető el a legnagyobb bevétel?
Ebben tud a SEO szakember a segítségedre lenni.
A SEO három alappillérből áll, melyek a SEO szakember eszközei lesznek a folyamat során:
● a technikai,
● a tartalmi (on-page),
● és a hivatkozások (off-page).
Mindegyiknek kiemelt szerepe van a keresőoptimalizálás világában.
Kizárólag csak akkor lehet eredményes a Google organikus rangsorolása, ha mindhárom területet alaposan kimaxoljuk!
Először mindig a technikai SEO-val kezdünk
Azaz a weboldaladdal. Az sem probléma, ha még nem rendelkezel weboldallal, mert igény szerint wordpress alapú weblapkészítést is vállalok. Ennek azért is szoktam jobban örülni, mert már a leglejétől kezdve „SEO-szemmel” készíthetem el a weboldalt.
Tehát először ellenőrizzük a weboldaladat, hogy a beállításai (pl.: a betöltési ideje) és a tartalom (pl.: tömörített képfájlok) rendben vannak-e ahhoz, hogy a Google keresőrobotjai könnyedén megtalálják a weblapod és az egész tartalmát (aloldalakkal együtt) feldolgozzák a helyezés érdekében.
Az Rbfoto.hu weblapot már készen kaptam meg 2022. decemberében. Akkor az 50. helyen szerepelt a találati listában.
Végeztem egy SEO elemzést (Seo PowerSuite Tools szoftverrel), a kapott eredmény alapján nekiálltam optimalizálni az egész weboldalt, hogy a Google algoritmusa felfigyeljen rá.
Következzék a tartalmi SEO
2 nagyobb részből áll:
● kulcsszókutatás és konkurenciaelemzés
● weboldal tartalmának szövegírása: weblap szöveg, blog posztok stb.
A SEO szakember következő feladata, hogy viszonylag a „legrövidebb” idő alatt – releváns kulcsszavak szerepeltetésével a weblapod tartalmában – feltornázza a weboldaladat a Google első oldalára. Azonban a 3. alapterület, a linképítés elengedhetetlen a legjobb helyezések megszerzéséért.
A releváns kulcsszavak azok a keresőkifejezések, amiket a felhasználók a leggyakrabban írnak be a Google keresőjébe. Továbbá itt jön képbe a konkurenciaelemzés is. A SEO szakember kielemzi a Google első oldalán levő weboldalak tartalmát, pl.: szavak száma, a leggyakrabban használt kulcsszavak száma, s azok elhelyezkedése a szövegkörnyezetben.
S mindezek alapján optimalizálja adott kulcsszavakra a weblapodat. Ugye, az lenne a cél, hogy azokra a Te weboldalad jelenjen meg a lista első oldalán. S ezáltal a legtöbb kattintást is a Te weblapod zsebelje be.
Azaz, hogy a Te weboldaladra érkezzen a legtöbb potenciális vevő. Mert minél több a vevő, annál nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni tőled.
Olyan szavakra nem is érdemes optimalizálni, amit ritkán használnak a felhasználók, mert hiába kerül az adott kulcsszóra a weblapod az első helyre, ha nincs olyan ember, aki ezt a szót ismerné és használná a termékeddel kapcsolatban. Így a fő cél semmilyen szinten nem teljesülne.
Ez arra is enged következtetni, hogy a leggyakoribb keresőszavakra a legnehezebb jó helyezést elérni.
Az Rbfoto.hu számára milyen kulcsszavakat választottam?
● kismama fotózás,
● karácsonyi fotózás,
● családi fotózás,
● kutya fotózás,
● utánanéztem, hogy igen gyakran keresnek még rá a „kismama fotózás Budapest” kifejezésre is.
Ideális esetben a főoldal menüjében is szerepelnek a fő kulcsszavak, nem csak a tartalomban.
Sokszor érdemes lokálisan is optimalizálni. Az Rbfoto budapesti székhelyű vállalkozás, a fotózás általában helyhez kötött tevékenység, ezért került bele „Budapest” a kulcsszavak közé. Az alábbi grafikon is jól mutatja, hogy a megkeresések 65 %-a Budapestről érkezett.
Az Rbfoto.hu weboldal látógatóinak száma a tartózkodási helyüktől függően
4433-an látogatták meg a weboldalt budapesti lokalizációval, a második legtöbb Szigetszentmiklósról érkezett, 159 látogatóval, elenyésző mértékben a budapesti felhasználókhoz képest.
Szövegírók szerepe a SEO-ban
Most jött el a profi szövegírók bevonása a projektbe, hogy az általam megadott kulcsszavak felhasználásával és meghatározott hosszúságú tartalom alapján olyan blog posztokat írjanak meg, amik segítik a weblap rangsorolását.
A főcímekben mindenképpen szerepelniük kell a kulcsszavaknak.
A tartalomírásnak szigorú szabályai vannak. Attól még hogy tele van pakolva a szöveg kulcsszavakkal az nem jelenti egyöntetűen a jó helyezést. Sőt a Google algoritmusa bünteti az olyan tartalmakat, melyek nem a felhasználónak készültek, azaz nincs benne hasznos tudás, valódi érték.
Elsősorban mindig a felhasználónak írunk, s csak utána a Google-nek.
A SEO 3. alapterülete a linképítés
Két részből áll:
● belső linképítés
● külső linképítés PR cikkekkel és vendég posztokkal
Az Rbfoto.hu blog posztjaiban elhelyeztem olyan (belső) linkeket, melyek az Rbfoto.hu egy másik blog posztjára vagy az egyik aloldalára hivatkoznak. A belső linkek hatványozottan erősítik egymást, akárcsak a főoldalt.
Például az Rbfoto.hu főoldal szöveges tartalmában szerepel a „családi fotózás” kulcsszó, erre elhelyeztem egy olyan linket, ami elvezet az Rbfoto.hu/csaladi-fotozas/ aloldalra.
Külső linképítés során PR cikket (lényege, hogy rejtett reklámértékű legyen) írunk szövegíró bevonásával egy olyan weboldalra, mely (ideális esetben) a fotózással kapcsolatos profillal rendelkezik, például családi videókészítés, s ennek weboldalára kerül ki a PR cikk, melyben szerepel az Rbfoto.hu családi fotózás linkje.
Minél több hivatkozás érkezik külső helyekről az általam SEO-zott weblapra, annál jobban jutalmaz a Google algoritmusa, s felrepíti a weboldalt akár az első helyre.
Természetesen a PR cikkírás esetében is fontos a minőségi tartalomírás.
Az Rbfoto.hu weboldalt 2021. decemberében kezdtem el optimalizálni, majd 2022. augusztusában megérkezett a Google organikus listájának 2. helyére.
Az Rbfoto.hu weboldal elhelyezkedése (bal oldalon, narancs vonal) és a felhasználók kattintásának (jobb oldalon, kék vonal) eredményes változása az idő előrehaladtával (alul)
Az Rbfoto.hu nagyon szép eredményt ért el. Köztudott, hogy nemcsak rengeteg, hanem nagyon sok tehetséges fotós vállalkozás létezik, telített a piac, tehát nagy a verseny az első helyekért.
Az Rbfoto.hu még ma is tartja a 2. helyezést.
A SEO előnyei és hátrányai a fizetett hirdetéssel szemben
Ha éppen felhasználóként böngészel az interneten… Kérlek, őszintén tedd fel magadnak a kérdést, hogy a Google találati listájában a fizetett hirdetésű („Ad” jelzésű) vagy a természetes (SEO) úton megjelent találatra kattintasz rá a legszívesebben? Úgy gondolom a választásod okát nem is kell magyaráznom.
A SEO költséghatékonyabb módszer a bevételszerzésre, nagyobb bizalmat kelt az emberekben, mint a fizetett hirdetés.
Azonban a SEO-nak vannak hátrányai is egy fizetett hirdetéssel szemben. Például néhány hónapba (3-8 hónap) is beletelik, mire a jelenlegi helyezésről weboldalad felkerül az első helyekre. Ellenben a fizetett hirdetés rögtön megjelenik az első oldal tetején, amint megtörtént a tranzakció.
Érdemes részletesen átgondolnod, hogy számodra melyik lenne az előnyösebb megoldás.
Nem ismerem a szempontjaidat, melyek alapján dönteni szoktál, viszont könnyítésképpen szívesen konzultálok veled a SEO cégedre gyakorolt hatásáról és az elérhető eredményekről. Így tettem Rózsa Barbara Fotóssal is, akinek elmagyaráztam az Rbfoto.hu lehetséges eredményeit. Az előzetes feltevésem megvalósult a felállított SEO stratégián keresztül.
Vannak olyan ügyfeleim, akik mindkét lehetőséggel – SEO és fizetett hirdetés – élnek. Ez is egy remek megoldás lehet. Az Rb Foto is igénybe vette mindkét szolgáltatást.
A weblapod igényli a folyamatos törődést. A legjobb helyért már megküzdöttünk, azonban a helyet meg is kell tudni tartani. Ámbár jóval kevesebb energiabefektetéssel jár, mint az elején. Sőt akár Te magad is átveheted az irányítást. Aggodalomra semmi ok, elmagyarázom hogyan folytathatod a megfelelő tartalomgyártással (vagy továbbra is rám bízhatod). A fizetett hirdetés viszont csak előre programozott ideig marad csak látható.
Mindkét típusnak megvan a maga előnye és hátránya, azonban a SEO (ld. alább) a hátrányai ellenére is több árajánlatkérőt hozott az Rbfoto.hu oldalra, mint a fizetett hirdetés.
Az Rbfoto.hu: ajánlatkérések száma a „források”, azaz az érkezési csatornák alapján
A táblázatban jól látható, hogy a keresőoptimalizálással sikerült a legtöbb ajánlatkérést bezsebelni. Emellett a CPC – második helyezettként – sem teljesített rosszul.
Viszont a SEO még akkor is tartani fogja a weboldal helyét, amikor a fizetett hirdetés már rég eltűnt. A SEO folyamatosan hozni fogja a vásárlókat a weboldaladra.
Az Rb Foto vállalkozás eredményei önmagukért beszélnek.
A SEO eszközeivel – a weboldal megfelelő beállításai, a minőségi tartalomgyártás, hasznos linkhálózat kiépítése – és a megfelelő stratégia kidolgozásával Te is a Google első oldalára kerülhetsz.
Meggyőződhettél arról, hogy a keresőoptimalizálás valóban a leghatékonyabb módszer a bevételszerzés növelésére, és a legtöbb bevétel megszerzésére.
Mini lecke a SEO eredményes működéséről
Ugye, az elsődleges célunk a bevételszerzés.
Mit csinál a SEO szakember?
A Google első oldalára repít.
Mit csinál egy átlagos felhasználó (vevő)?
Rákattint az első oldalon levő weblapodra. Nézelődik, vásárol.
Helyesbítek, szinte az összes vásárló így fog tenni.
És Te, mint sikeres vállalkozó mit csinálsz?
Repkedsz örömödben (persze, amikor senki sem lát). Főleg, ha visszatérő vásárló válik a vevődből.
További intézkedések?
Némi tartalomgyártás a legjobb hely megtartásáért.
A SEO költséghatékonyabb, mint a fizetett hirdetés?
Határozottan az!