linképítés

A keresőoptimalizálás egyik fő területe a linképítés (külső SEO). A kitűzött rangsorolási célok teljesüléséhez a linképítésen kívül a technikai SEO és a belső vagy tartalmi SEO elvégzése is nélkülözhetetlen. Önmagában egyik sem hoz teljes sikert.

Linképítés során backlinkeket használunk.

Backlinknek nevezzük azokat a linkeket, amelyek más weboldalak tartalmában találhatóak, s ezek a linkek a te weboldaladra vagy valamelyik aloldalára mutatnak. A linkek elnevezése maradhat eredeti formájában (URL címként), például: seostart.hu vagy tartalmazhatja csak a márkanevedet, továbbá releváns kulcsszavak is kerülhetnek bele, az utóbbinál 100-ból maximum 8 alkalommal. Elővigyázatosnak kell lenni, mert a Google algoritmusa ezen a területen is büntet az irracionális kulcsszóhalmozás miatt.

A sikeres optimalizálás eléréséhez egy linképítési stratégiát kell kidolgozni. Első lépésben kulcsszókutatást végzünk, amit konkurenciaelemzéssel folytatunk. A konkurencia linkje milyen weboldalakon jelenik meg? Vajon érdemes lehet nekünk is azokon a weblapokon megjelennünk?

Ezt a következő szempontok alapján tudjuk kideríteni:

● hitelesség – hasonló témában tevékenykedik-e a partner cég, mint a miénk? (inkább az a fontosabb, hogy a partner vállalkozói
● profilja kiegészítse a te szolgáltatásodat, semmint versenytársak legyetek)
● milyen minőségű tartalommal rendelkeznek, értékkel bírnak-e a felhasználó számára, megbízhatónak tartják-e
mekkora felhasználói látogatottsággal rendelkeznek

    Ahhoz, hogy a Google értékelje a kiépített linkhálózatodat, több száz jó minőségű linkre van szükséged. Előnyös, ha minél többféle backlink típussal rendelkezik a weboldalad.

    Milyen backlink típusok léteznek?

    ● vendégcikkekben szereplő linkek
    ● kép linkek
    ● közösségi média linkek
    ● link nélküli említések
    ● widgetek (olyan alkalmazás, ami tartalmazza az oldaladra mutató linket)
    ● fizetett posztok
    ● fizetett linkek

    A következő tartalmakban elhelyezett linkek:

    ● interjúk és idézetek
    ● fórum és blog hozzászólások
    ● szakértői vélemények
    ● infografikák
    ● esettanulmányok (saját tapasztalatod vagy az ügyfeleid tapasztalata a szolgáltatásoddal kapcsolatban)
    ● saját kutatási anyagok és statisztikai adatok összegzése, valamint kiértékelése
    ● oktatóanyagok (a „hogyan csináld” tartalmak)

    Nem számít minden backlink értékesnek, azaz nem mindegyik bír erőteljes befolyással a Google helyezésekre. Ami meghatározza a backlinkek értékét azt a dofollow vagy a nofollow sajátosság fogja eldönteni. (Alább olvasható a cikkben.)

    Hogyan szerezhetsz backlinkeket?

    1. Vendégblogolással: olyan általad írt cikk, ami a vállalkozói profilodhoz hasonló partner weboldalára kerül ki, benne a linkeddel/linkjeiddel.
    2. Együttműködés hiteles partnerekkel: közösen megegyeztek, hogy mindketten elhelyeztek a másikra mutató linkeket a saját weboldalatokon.
    3. Spontán linkelésekkel: ha a felhasználónak tetszik az általad kreált tartalom azt meg fogja osztani például a közösségi médiában, előnyös a számodra, ha a poszt szövegében feltünteti a weboldalad címét is.

    Milyen tartalmat osztanak meg szívesen az emberek? A hasznos, értékkel bíró tartalmat, ami érdekes vagy szórakoztató formában íródott. Kérdezz ki egy releváns szakértőt e-mail-ben, vagy végezz kutatómunkát és értékeld ki a kapott adatokat. Ezek mind-mind új és hasznos információt jelentenek, amit szívesen megosztanak az emberek.

    1. Facebook oldal, valamint Instagram és Twitter profil létrehozásával, melyekben feltünteted a weboldalad címét.
    2. Közösségi médiában, például a saját Facebook oldalad bejegyzéseinek megosztásával, vagy a weblapod tartalmának a megosztásával a közösségi médiában, melyekben szintén feltünteted a weblapod címét.
    3. Ismerősök megkérésével, hogy osszák meg a Facebook oldaladat és a bejegyzésbe írják le a weblap címedet is (gyakorlatilag az 5. pont csak ismerősök által).
    4. Ha más is használja a saját tervezésű grafikádat vagy a saját fotódat (mert nincs jogi védelem alatt sem), akkor ezen felhasználókat érdemes megkeresni és megkérni a weblap címed elhelyezésére is (a Google képkeresőjébe írd be a weblap címed, és a megjelenített találatok elvezetnek a képeidet felhasználó weboldalakra).
    5. Fizetett posztokkal (például linkeket tartalmazó PR cikkek): érdemes megbízható és lelkiismeretes szövegírót választani, aki tényleg beletanul olyan mélységig a megrendelő szakmájába, hogy egy igazán színvonalas cikket hozzon létre értékes tudásátadással.
    6. Fizetett linkekkel, melyek csekély eredménnyel szolgálnak, bár létezésüknek forgalomgenerálás szempontjából van jelentősége

    Azok – a linkjeidet tartalmazó – weboldalak fognak jobb rangsorolási eredményt generálni a számodra, amelyeken nagy a weboldal látogatottsága és a felhasználói élmény kimagasló.

    Megnézheted kik linkelték a te weboldaladat a Google Értesítő kezelőben: https://www.google.com/alerts

    Ezen a felületen beállíthatod, hogy értesítést kapj az e-mail címedre azokról a weboldalakról, amelyeken a saját márkanevedet vagy a weblapod linkjét (ezeken kívül más releváns kulcsszót is beírhatsz az értesítőbe) megemlítette egy felhasználó az általa létrehozott új tartalomban.

    Erre a lehetőségre létezik egy fizetős weboldal is, mellyel további SEO-val kapcsolatos, hasznos szolgáltatást is találsz: https://ahrefs.com/ (Akkor jó választás előfizetni az Ahrefs.com valamelyik csomagjára, ha saját magad szeretnél foglalkozni a weboldalad keresőoptimalizálásával.)

    Dofollow és nofollow jelzések szerepe a linkekben

    A dofollow és a nofollow olyan HTML attribútumok, melyek a természetes és a fizetett linkek közötti megkülönböztetés jelzésére szolgálnak a keresőrobotok számára. A dofollow jelzés megerősíti a tartalmadat, hogy az hasznos és értékes, ez jó pontot jelent a Google rangsorolásában.

    A Google általi büntetés elkerülése érdekében a következő jelzések használhatóak a kevésbé hasznos tartalommal bíró posztok és linkek esetében:

    nofollow = a felhasználó nem vállal felelősséget a link értékéért, a Google-ra hagyja ezt a feladatot
    sponsored = egyértelműen fizetett linket jelöl
    UGC(user generated content) = a felhasználó által nem eldöntött, ezért megvizsgálandó, hogy hasznos-e a link (például a hozzászólásokban, melyekben csak elenyésző mennyiségben fordul elő hasznos link)
    ● HTML-es környezetben így néz ki a kódolás: rel=”nofollow”

    A fenti attribútumokkal ellátott linkeket kevésbé veszi figyelembe a Google a rangsorolásnál. Ez azt jelenti, hogy építkezhetünk ezekkel a linkekkel is úgy, hogy a Google nem büntet értük és még, ha nem is segít a találati listában előrébb jutni, legalább a linkre kattintó emberek eljuthatnak a weboldaladra. Ezáltal a weboldalad szerezhet új érdeklődőket vagy akár vásárlókat is.

    Mindenesetre törekedjünk arra, hogy a backlinkek minőségi és megbízható oldalakról származzanak, ez a legtermészetesebb módja annak, hogy találati listában jó helyezést érjünk el. A fizetett vagy értéktelen linkek számát pedig csökkentsük le. Használhatjuk (a HTML attribútumokkal ellátva), de csak kis mértékben.

    Ha linképítés vásárlásán gondolkozol…

    Elfoglalt üzemeltetőként előfordulhat, hogy nincs elegendő időd és/vagy kapacitásod arra, hogy magad járd végig a linképítés hosszadalmas és rögös útjait. Ilyenkor természetesen kiszervezheteted a munkát, hiszen külsős vállalkozók egész serege vár a megkeresésedre, akik mind örömmel segítenek, hogy magasabb helyezést érhess el a keresők találatai között. Ám, ahogy a legtöbb szakmában, a Seo területén is akadnak, akik csúnyán kihasználják a feltörekvők naivitását.

    Az anyagi megfontolás mellett, érdemes több szempontból is megvizsgálni, kinek adod a feladatot. Hiszen a gyermekedet, vagy a házadat sem bíznád akárkire, nem igaz?

    Mire érdemes figyelni?

    #1 A túl “gyors és olcsó” mindenképpen gyanús lehet, különösen egy olyan kitartást igénylő feladat esetében,
    mint a korábban említett keresőoptimalizálás, vagy a linképítés.
    A vállalkozók ajánlatai között keresgélve kaphatsz kedvezőbbet és drágábbat is az általuk kínált szolgáltatással és szakmai tapasztalatukkal arányosan, amelyek alapján látod, mire számíthatsz.
    Ha azonban valahol kirívóan olcsón, gyors növekedéssel kecsegtetnek, kezdhetsz gyanakodni,
    hogy a dolog bizony túl szép, hogy igaz legyen.

    #2 Lehet, hogy ettől önmagában nem szólal meg nálad az a bizonyos vészcsengő, hiszen mindannyian a könnyű sikerre vágyunk, a szolgáltató ráadásul magas DA (azaz domain authority) számokkal dolgozik.

    Mi sülhet el balul?

    Legeslegkésőbb akkor érdemes elállni az üzlettől, amikor a partnerről kiderül, hogy nem adja ki számodra a domani listát.

    Ebben az esetben ugyanis könnyen előfordulhat, hogy a számodra ígért linkeket egy, privát bloghálózat (vagyis PBN) fogja szolgáltatni, ami nem hogy nem tesz jót a weboldaladnak, de hosszú távon ronthat is a helyezéseden! Az ilyen oldalakról érkező linkekkel ugyanis ideig-óráig valóban el lehet elérni magas eredményt, de aztán hamar belekóstolhatsz az olcsó hús híg levébe is: nem elég, hogy a weboldalad eddigi eredménye egy-kettőre visszazuhan majd, de benne van a pakliban, hogy a keresőmotor (büntetésből) hátrébb sorol a találati listában, mint ahol korábban álltál.

    Ennek nincs sok értelme, nem igaz?

    Vendégblogolás

     Bár akadnak, akik kétségbe vonják a módszer “tisztességes” voltát,
    a vendégblogolás a márka- és linképítésének ma is bevett formája, ami viszonylag hosszadalmas, és nagy energiabefektetést kíván.

    A lényeg nagyon egyszerű: ahelyett, hogy várnál, míg valaki “felfedez”, te magad keresel fel más, számodra releváns témájú oldalakat, ahol szeretnéd a saját oldalad linkedet szerepeltetni, egy általad írt szövegben elhelyezve.

     

    Így fogj hozzá:

    1. lépés

    Keress olyan oldalakat, amelyek relevánsak lehetnek, mind a te szakterületed, mind az olvasóid érdeklődésének szempontjából.
    Amikor felméred a lehetőségeket, érdemes több keresőoldal találatát összevetni. Vedd figyelembe a partnerként kiválasztott oldal látogatottságát is

    2. lépés

    Ha megtaláltad a kiszemelt oldalt (vagy oldalakat), nincs más dolgod, mint írni egy, a lap témájához is illeszkedő bejegyzést. Legjobb, ha szakértőt, vagy egy profi cikkírót keresel meg a munkára, aki a Seo szempontokat is szem előtt tartva, a megfelelő kulcsszóval illeszti a linket a tartalomba. Figyelj arra, hogy az elkészült cikk, mind szövegében, mind a hozzátartozó képi illusztráció tekintetében valóban illeszkedjen az oldal stílusához. A gesztus sokat számít majd a cikked fogadtatásának szempontjából is.

    3. lépés

    Amikor elkészült a mű, ideje, hogy felkeresd meg az oldal szerkesztőjét/tulajdonosát és udvariasan felajánld számára az együttműködés lehetőségét.

    Érdemes lehet egyidejűleg több különböző oldalt felkeresni (természetesen nem ugyanazzal a tartalommal), mert egyáltalán nem biztos, hogy a dolog elsőre működni fog.

    Fontos kiegészítés:

    Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan rangsorold az oldalakat, ahol vendég cikket szeretnél elhelyezni?

    Magától értetődő módon nem minden oldalról származó link bír ugyanolyan értékkel a Google keresőjében, és vannak szabályszerűségek, amelyekről jó, ha tudsz.

    Az ilyen például, hogy a szöveglink többet ér, a képlinknél, illetve minél gyakrabban kattintott egy link, annál értékesebb. Ezen kívül megkülönböztetünk alacsony, közepes és magas értékű oldalakat is.

    Alacsony értékű oldalak közé sorolhatók például természetesen a linkgyűjtők, közepesnek számíthat a kisebb szakmai blogok, céges szakmai blogok és híroldalak. Magas értékű oldalak pedig az országos híroldalak, és a nagy szakmai blogok.

    Márkaemlítések

     Ha eddig jól keverted a lapjaidat, és a vállalkozásod neve már közszájon forog a szakmádon belül, megeshet, hogy egy másik weblapon hivatkoznak rád, csak éppen valódi hivatkozás nélkül.

    Annak érdekében, hogy ne ess el megszerezhető linkektől, a Google vagy Ahrefs kulcsszavas keresőjével derítsd ki, hol került említésre a márkád neve, majd egy újabb udvarias hangvételű üzenetben kérd meg, hogy szúrjon be a neved mellé egy rád mutató linket is.

    Lehet, hogy szerencséd lesz, és éppen egy olyan erős, látogatott oldal írójának keltetted fel az érdeklődését, akitől jólesik az elismerés, ráadásul a tőle jövő link javítja a keresőben betöltött pozíciódat. Azonban nem árt, ha minden esetben megfontoltan jársz el.


    AJÁNLATKÉRÉS

    Nincs két egyforma weboldal, így minden leendő ügyfélnek ajánlatkérés után tudunk árajánlatot adni!

    Ha úgy érzed szeretnéd fellendíteni oldalad látogatottságát, minőségi tartalommarketingre vágysz és azt tűzted ki célnak, hogy a Google első oldalán szeretnél szerepelni, vedd fel velünk a kapcsolatot minél előbb!

    Több éves szakmai tapasztalattal segítjük vállalkozásod fellendülését!
    Ne hagyd ki a marketing eszköztárból a keresőoptimalizálást, hiszen így hirdetések nélkül kerülhetsz előrébb a találati listán.

    Dolgozzunk együtt és valósítd meg, amit elhatároztál!

    Blank Form (#7) (#8) (#9) (#10)

    Az oldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ

    Ezen a weboldalon a cookie-beállítások úgy vannak beállítva, hogy „engedélyezzék a cookie-kat”, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújtsák. Ha továbbra is használja ezt a weboldalt anélkül, hogy megváltoztatná a cookie-beállításait, vagy ha lent az "Elfogadom" gombra kattint, akkor hozzájárul ehhez.

    Bezár